Les incerteses, les inconsistències, les pors i les obsessions de cada època en condicionen l'art, i el cinema és un dels dispositius que les recull, les estilitza i les llança de nou a l'espectador. Des de la dècada de 1990 el cinema ens convida a desconfiar dels seus relats. Els anomenats 'mind-game films' convoquen narradors amnèsics, dorments o mentiders pels quals transiten figures detectivesques que acaben descobrint-se com a culpables del misteri que investiguen; escriptors turmentats són devorats per les seues ficcions; els protagonistes projecten, sense saber-ho, 'doppelgängers' sinistres que circulen com personatges reals. Sovint, ni l'espectador ni els protagonistes són conscients del delirant punt de vista des del qual s'enuncia la història fins a ben avançada aquesta. No obstant això, l'alteració temporal d'aquests films (la no linealitat) i les impossibles contradiccions que van esquitxant-ne els arguments ens porten a sospitar de la fiabilitat de la narració. Així, aquest tipus de cinema posa en evidència, per exemple, les promeses vàcues de la sobreabundància d'imatges i les noves tecnologies com a suports de la memòria i identitat del subjecte contemporani, de manera que es demanda un esforç d'interpretació inusual a l'espectador, que s'enfronta a alguns fantasmes del seu temps. Per a facilitar aquesta descodificació, ací s'analitzen els mecanismes narratius, arguments i motius visuals més recurrents d'aquest cinema.
Valencia: Publicacions de la Universitat de València, 2022 · ALDEA GLOBAL, 45
· ISBN 978-84-1118-052-8 · 10 € · castellà
Matèria: Arts : Història del cinema, teoria i crítica
Les incerteses, les inconsistències, les pors i les obsessions de cada època en condicionen l'art, i el cinema és un dels dispositius que les recull, les estilitza i les ll...
(Publicacions de la Universitat de València, 2022) · 372 pàg. · 27 €
La televisió ha esdevingut el mitjà de comunicació que més influeix en les campanyes electorals. A través d'ella, els partits polítics desenvolupen les seues estratègie...
(Publicacions de la Universitat de València, 2018) · 10 €
Hugo von Hofmannsthal, a la Viena del 1902, imaginava un desesperat Philip Lord Chandos que escrivia al seu amic el filòsof Francis Bacon: "Les paraules ja no signifiquen res...
(Publicacions de la Universitat de València, 2018) · 12 €
Com s'estructuren i configuren els discursos electorals per a influir en els electors respecte a la seua opció de vot? La perspectiva que es pren ací és que els discursos p...
(Publicacions de la Universitat de València, 2019) · 464 pàg. · 28 €
La retòrica creativa és un mètode rigorós, sistemàtic i amb un alt nivell de formalització, que possibilita que, en els processos de creativitat de missatges publicitari...
(Publicacions de la Universitat de València, 2000) · 242 pàg. · 17 €
Universitat Abat Oliba CEU • Universitat d'Alacant • Universitat d'Andorra • Universitat Autònoma de Barcelona • Universitat de Barcelona • Universitat CEU Cardenal Herrera • Universitat de Girona • Universitat de les Illes Balears • Universitat Internacional de Catalunya • Universitat Jaume I • Universitat de Lleida • Universitat Miguel Hernández d'Elx • Universitat Oberta de Catalunya • Universitat de Perpinyà Via Domitia • Universitat Politècnica de Catalunya • Universitat Politècnica de València • Universitat Pompeu Fabra • Universitat Ramon Llull • Universitat Rovira i Virgili • Universitat de Sàsser • Universitat de València • Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya