Étymon dóna nom a aquesta exposició. Paraula que prové del grec antic i que es refereix a la cerca de la realitat, veritat, o essència de les coses a través de l'origen d'aquestes. A través de l'art ens remuntem a l'origen intuïtiu d'allò que som, establint noves associacions que canvien i amplien la nostra percepció de les coses i la nostra relació i connexió amb elles. La línia sempre ha sigut un element molt recurrent en la meua obra. A través d'aquest element cree estructures obertes que remeten a les lleis de la naturalesa, especialment a les relatives a les estructures vegetals i a l'origen de les formes orgàniques. La síntesi i juxtaposició contínua de la línia com a principal element de creació, i la descontextualització de la seua connotació descriptiva mitjançant l'ús reiteratiu d'aquesta, reivindica la seua pròpia identitat com un element autodidacta, lliure de prejudicis i estereotips. Sorgeix com una metàfora que simbolitza i evidència la connexió entre totes les coses. És a través de la recerca de les estructures més simples i primitives del nostre entorn, aquelles que naixen, es reprodueixen i evolucionen de manera espontània, com es pretén entendre intuïtivament de forma més plena i directa, l'origen, la funció i la relació que establim amb el nostre entorn. Crear, pintar, reaccionar superposant elements de manera contínua sense saber quins prosperaran, que elements bloquejaran a uns altres o els accentuaran, que tindrà més poder, que línies prevaldran i quines es perdran, produint-se un lliure albir on tot esdevé sense motiu aparent, transformant i establint noves connexions estructurals i compositives que donen lloc a noves associacions imprevistes. Es tracta de digerir i materialitzar una realitat caòtica disfressant-ho amb bellesa, a través de l'art, experimentant i abastant noves possibilitats que qüestionen els límits de la mateixa pintura.
Publicacions Institucionals UA, 2020 · Càtedra Antoni Miró d'Art Contemporani, 16
64 p. · 17 x 24 cm · · ISBN 978-84-1302-089-1 · 10 €
Matèria: Arts : Arts: aspectes generals
Llargues hores, potser moltes setmanes, de conversa al Mas Sopalmo, a poc a poc, han anat bastint les línies que, tot seguit, exhibirem en aquest document. Ha estat un temps ...
(Publicacions Institucionals UA, 2021) · 160 pàg. · 15 €
Antoni Miró, artista i gestor cultural: dimensió i impacte d'un compromís s'origina per l'interès que genera el pintor alcoià a conseqüència de la importància de la se...
(Publicacions Institucionals UA, 2021) · 224 pàg. · 20 €
En la contemplació del treball de Paco Sempere: L'inefable Wabi-Sabi, assistim a una enorme diversitat de lectures possibles d'efectuar. Des de la filosòfica conceptual, pas...
(Publicacions Institucionals UA, 2019) · 64 pàg. · 10 €
La mostra Pintures de l'ànima, pintures de vida de Pep Cantó és un bon exemple d'aquestes paraules. I es que en aquesta mostra la cita pren tot el seu sentit i, per això, ...
(Publicacions Institucionals UA, 2020) · 64 pàg. · 10 €
Universitat Abat Oliba CEU • Universitat d'Alacant • Universitat d'Andorra • Universitat Autònoma de Barcelona • Universitat de Barcelona • Universitat CEU Cardenal Herrera • Universitat de Girona • Universitat de les Illes Balears • Universitat Internacional de Catalunya • Universitat Jaume I • Universitat de Lleida • Universitat Miguel Hernández d'Elx • Universitat Oberta de Catalunya • Universitat de Perpinyà Via Domitia • Universitat Politècnica de Catalunya • Universitat Politècnica de València • Universitat Pompeu Fabra • Universitat Ramon Llull • Universitat Rovira i Virgili • Universitat de Sàsser • Universitat de València • Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya